پولیپ بینی

پولیپ بینی ، توده ی نرمی است که بدون درد و غیر سرطانی است همچنین در مسیر سینوس های بینی قرار گرفته می شود.

پوليپ بيني ناشی از آلرژی شدید ، حساسیت به مواد مخدر ، اختلالات ایمنی خاص و غیره هستند.

پلیپ بینی در کودکان هم امکان دارد به وجود بیاید ولی در افراد میانسال وجود پوليپ بینی رایج تر است.

انواع پولیپ بینی

پولیپ های کوچک

امکان دارد هیچ گونه علائمی نداشته باشد و فرد نتواند آن را تشخیص دهد ، در این گونه مواقع نیاز به معاینه توسط متخصص گوش ، گلو و بینی می باشد.

برای رفع پولیپ های کوچک می توان از اسپری پولیپ بینی و روش های دارویی دیگر که توسط متخصص گوش ، گلو و بینی تجویز می شود ، استفاده کرد.

پولیپ بینی

پولیپ های بزرگ

توده های بزرگ یا گروهی از پولیپ می توانند با مسدود کردن مسیرهای بینی باعث مشکلات تنفسی ، عفونت های مکرر و کاهش حس بویایی شوند.

می توان گفت درمان قطعی پولیپ بینی ، جراحی است ولی باز هم امکان دارد بعد از گذشت مدتی ، بینی دوباره دچار پولیپ شود.

پولیپ بینی و سرما خوردگی تقریبا علائم مشابهی دارند ، به همین دلیل در اکثریت مواقع تشخیص این دو از هم راحت نیست و بهتراست فرد حتما معاینه شود.

برای تشخیص پولیپ خا جراح بینی از طریق یک چراغ قوه به داخل بینی نگاه می ندازد و وجود پولیپ ها را تشخیص می دهد اما در مواقعی پولیپ ها در انتهای سینوس ها هستند و با چراغ قوه نمی توان آن ها را مشاهده کرد به همین دلیل جراح بینی از طریق آندوسکوپی ، بینی را معاینه می کند.

روش آندوسکوپی در واقع لنزهایی هستند که با آن وارد بینی می شویم و با استفاده از برخی تجهیزات پزشکی که برای تراشیدن پولیپ بینی مورد استفاده قرار می گیرند ، پولیپ ها را می تراشیم.

عمل پولیپ بینی با لیزر

در حال حاضر روش جراحی پولیب با لیزر در حال تحقیق است و رفع پولیپ ها با لیزر مقدور نمی باشد.

هزینه عمل پولیپ بینی

بعد از مراجعه به جراح بینی و انجام معاینات مورد نیاز به شما گفته می شود که بینی در چه سطحی است و راه درمان آن چیست .

به همین دلیل برای تعیین هزینه جراحی پولیپ بینی بهتر است که اول مورد معاینه قرار گیرید.

• ده + هفده =