جراح سر و گردن

جراح سر و گردن : نواحی سر و گردن ارتباط مستقیمی با سلامتی فرد دارند و بروز هر گونه مشکلی در این نواحی می تواند سلامتی فرد را به خطر بیندازد .

بیماری های مرتبط با سر و گردن با درد همراه هستند و این درد می تواند به سایر نقاط بدن نیز منتقل شود .

برای درمان بیماری ها یا تومور های سر و گردن نیاز است تا یک جراح سر و گردن را انتخاب کنید.

جراح سر و گردن با توجه به آشنایی که به آناتومی و فیزیولوژی نواحی سر و گردن دارد بیماری مرتبط را با استفاده از به روزترین تجهیزات بررسی می کند و به طور دقیق نوع بیماری را تشخیص می دهد.

جراح سر و گردن

دلایل رایج بیماری های سر و گردن

• التهاب ها و عفونت ها
  • مشکلات مادرزادی
  • حادثه یا ضربات محکم

بیماری های مرتبط با سر و گردن دلایل مختلفی دارند ولی از بارزترین دلایل بروز بیماری های این نواحی می توان به التهاب ها و عفونت های ناشی از بیماری های قدیمی اشاره کرد.

توده ها یا تومورهای این نواحی می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند .

به طور معمول تمامی توده ها در مراحل اولیه خوش خیم هستند و در صورتی که در همان مراحله اولیه تشخیص داده شوند می توان با استفاده از دارو یا روش های غیر جراحی ، بیماری را درمان کرد.

بارزترین بیماری های مرتبط با نواحی سر و گردن تومورها هستند که در صورت پیشروی تبدیل به سرطان می شوند.

بنابراین بیماری هایی چون سرطان حنجره ، سرطان دهان ، سرطان حلق ، سرطان غدد لنفاوی ، سرطان غدد بزاقی و غیره اشاره کرد.

درمان بیماری های سر و گردن

عروق و غدد لنفاوی از مهم ترین بافت های نواحی سر و گردن هستند .

این بافت ها به طور گسترده در سر و گردن وجود دارند و نقش دفاع از بدن در مقابل عفونت ها را دارند به همین دلیل بسیار مهم است که دچار هیچ گونه آسیبی نشوند.

اگر برآمدگی در نواحی سر و گردن احساس کردید بهتر است هرچه سریع تر به فوق تخصص جراحی سر و گردن مراجعه کنید تا دچار آسیب جدی تری نشوید.

اگر علائمی چون گلودردهای شدید ، دشواری در صحبت کردن ، درد سینوس و دشواری در خوردن غذا داشتید بهتر است به جراح سر و گردن مراجعه کنید.

علائم ذکر شده اگر در مدت زمان کوتاهی رفع نشوند می توانند نشانه ای برای وجود آمدن بیماری های مرتبط با سر و گردن باشند.

• ده + نوزده =