جراحی سر و گردن

جراحی سر و گردن : سر و گردن یکی از مهم ترین و حیاتی ترین اعضا و نواحی بدن می باشند که در صورت بروز کوچک ترین مشکل در این دو عضو، بیماری های خطرناکی در فرد بروز خواهد کرد.

جراح سر و گردن به طور کامل با فیزیولوژی و آناتومی سر و گردن آشنایی داشته و به همین دلیل قادر به تشخیص بروز و درمان بیماری های خطرناک این دو ناحیه می باشد.

دکتر رضا بدیعی ، جراح سر و گردن و متخصص گوش و حلق و بینی می باشند و در این زمینه مهارت بسیار بالایی دارند.

بیماری های سر و گردن

• سرطان حنجره
  • تومورهای نواحی سر و گردن
  • سرطان دهان
  • سرطان حلق
  • تیروئید غدد لنفاوی
  • سرطان غدد بزاقی
  • دلایل بیماری های سر و گردن
  • دلایل مادرزادی
  • وارد شدن ضربه شدید و محکم ناشی از سوانحی همچون تصادف
  • بروز سرطان به علت درمان نادرست و غلط تومورهای موجود در سر و گردن
  • التهاب و عفونت ناشی از درمان نادرست و غلط برخی از بیماری ها

نکاتی بسیار مهم درباره سر و گردن

از مهم ترین بافت های موجود در نواحی سر و گردن عروق و غدد لنفاوی می باشند که تعداد آن ها در نواحی سر و گردن بسیار زیاد می باشد، این غدد نقش بسیار مهی در بدن دارند و چنانچه کوچکترین مشکلی در آن ها ایجاد شود می تواند سرطان های مختلفی را در فرد ایجاد نماید.

در صورت مشاهده برآمدگی در این نواحی، درد در ناحیه سینوس ها و داشتن گلو درد های شدید، سختی در صحبت کردن و غدا خوردن حتماً به فلوشیپ فوق تخصصی تومور های سر و گردن مراجعه نمایید.

لزوم انتخاب بهترین فلوشیپ جراحی سر و گردن

در صورت مشاهده علائم ذکر شده به یک جراح سر و گردن خوب مراجعه کنید، ممکن است که بیماری شما به درستی تشخیص داده نشده و درمان متناسب با آن برای تان در نظر گرفته نشود، در چنین حالتی ممکن است بیماری پیشرفت کرده و نتوان آن را به راحتی درمان نمود.

ویژگی های یک فلوشیپ جراحی سر و گردن خوب

1. سلامت بیمار برای او ارجحیت دارد.
  2. زمان لازم را برای معاینه و انجام بررسی های لازم بر روی بیمار صرف می نماید.
  3. عکسبرداری ها و آزمایشاتی را که لازم است بیمار انجام دهد را برای او تجویز می کند.
  4. صبور بوده و مراحل درمان و اقدامات لازم برای ایجاد تسریع در روند بهبودی را به طور کامل برای بیمار شرح می دهد.
  5. خوش برخورد می باشد، خوش برخورد بودن او تا حد بسیار زیادی از استرس بیمار می کاهد.

نحوه انتخاب بهترین جراح سر و گردن

بهترین جراح سر و گردن در منطقه خود را انتخاب کنید، به طور مثال چنانچه قصد انجام جراحی سر و گردن در تهران را دارید:

1. برای انتخاب یک جراح سر و گردن خوب در تهران از دوستان و آشنایان خود سوال نموده و در گوگل جستجو نمایید.
  2. لیستی از بهترین جراحان سر و گردن تهیه کنید.
  3. به مطب جراحان سر و گردن رفته و با آن ها صحبت نمایید.
  4. به منظور اطمینان حاصل کردن از میزان رضایت بخش بودن درمان های صورت گرفته توسط آن ها با بیماران قبلی حاضر در مطب جراحان سر و گردن صحبت کنید.

• نه − هفت =