جراحی تومورهای گردن

جراحی تومورهای گردن : وجود هرگونه برآمدگی در گردن یا درد در نواحی گوش یا سر می تواند از علائم بروز توده گردن باشد .

توده های سر و گردن به طور معمول از مرحله خوش خیم شروع می شوند و در صورت کم توجهی به درمان آن ها به مرحله بدخیم میرسند .

تومورهای گردن می توانند شامل موارد زیر باشند :
  • توده های سرطانی
  • توده های مادرزادی
  • توده های چربی
  • توده های التهابی و غیره .

توده های گردنی در هر سنی بروز نمی کنند و نمی توان گفت که افراد در سنین خاصی به آن دچار می شوند .

وجود کوچک ترین توده در نواحی سر و گردن نیز می تواند در صورت درمان منجربه بروز سرطان شود به همین دلیل در صورتی که برآمدگی در نواحی سر و گردن حس کردید یا دچار علائم غیرطبیعی بودید حتماً به جراح سر و گردن مراجعه کنید.

جراحی تومورهای گردن

علائم تومورهای گردن

در صورتی که برآمدگی در نواحی سر و گردن احساس کردید و پس از گذشت دو هفته برآمدگی یا برجستگی برطرف نشد حتماً به جراح متخصص مراجعه کنید .

اشتباه رایج برخی از افراد در این است که صبر می کنند تا برآمدگی کاملا بزرگ شود به طوری که بدون لمس کردن قابل مشاهده باشد .

در صورتی که تنها با لمس کردن گردن نیز توده ای را حس کردید و طی دو هفته از بین نرفت حتماً به جراح متخصص مراجعه کنید .

تغییر صدا ، بالا آورن خون ، تغییرات پوستی شدید و دشواری در بلعیدن غذا از دیگر علائم وجود تومورهای سر و گردن هستند .

در صورتی که حتی یکی از علائم بالا را داشتید و در طی مدت ۲ هفته برطرف نشد حتماض به جراح سر و گردن مراجعه کنید .

عدم نوجه کافی به علائم توده گردن باعث می شود تا بیماری به مراحل بدخیم برسد و نیاز به جراحی تومروهای سر و گردن باشد .

گاهی پیشروی بیش از حد بیماری مانع از درمان آن می شود و در نهایت بیمار جان خود را از دست می دهد.

به همین دلیل نسبت به درمان و تشخیص تومورهای سر و گردن بی توجه نباشید .

به طور معمول قطعی ترین راه برای درمان توده های سر و گردن انجام جراحی تومورهای گردن می باشد .

رایج ترین دلایل بروز تومور گردن

استفاده از مشروب ، سیگار و هر گونه دخانیات باعث می شود تا فرد مبتلا به سرطان گلو یا حنجره شود .

همچنین بیماری های عفونی نیز می توانند از دیگر دلایل تومورهای گردن باشند در این بین غفونت غدد لنفاوی ، بارزترین دلیل توده گردن می باشد .

• هجده − 8 =