تومورهای سر و گردن

تومورهای سرو گردن اغلب در لب و دهان ، بینی و سینوس ها، گلو و حنجره به وجود می آیند ، در اکثر مواقع به وجود آمدن تومورهای سر و گردن از کنترل شخص خارج است ولی برخی رفتار ها مانند مصرف دخانیات و مشروبات الکلی می تواند دلیلی برای به وجود آمدن تومورهایی درنواحی گردن یا نواحی سر شود.

تومورها می توانند خوش خیم باشند و درمان شوند یا بدخیم باشند و نیاز به درمان های جدی تری چون جراحی داشته باشند.

توده های خوش خیم اگر درمان نشوند و نتوان آن ها را تشخیص داد ، تبدیل به تومورهای بد دخیم سرطانی می شوند و می توانند جان فرد را به خطر بیندازند.

برای تشخیص تومورهای سر و گردن ، هرگاه برآمدگی در نواحی سر و گردن مشاهده کردید یا اگر توسط لمس ناحیه برآمدگی حس کردید ،  در اسرع وقت به فوق تخصص تومورهاي سر و گردن مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید .

هرچه زودتربرای معاینه به فلوشيپ تومورهاي سرو گردن مراجعه کنید بهتر است ، زیرا اگر مشکل جدی وجود داشته باشد تشخیص داده شده و درمان به سرعت آغاز می شود و اگر مشکل حادی وجود نداشته باشد می توان همان مشکل جزئی را نیز درمان کرد تا مشکلات جدی تر به وجود نیاید .

تومورهای سر و گردن

تومورهای سرو گردن دو نوع هستند :

تومورهای خوش خیم : توده های چربی ، توده های مادرزادی ، توده های التهابی و غیره

توده های بدخیم : سرطان های تیروئید ، سرطان های غدد بزاقی  و غیره

علائم سرطان سر و گردن

تغییر صدا شخص

گلو درد و دشواری در صحبت کردن

توده های گردنی مانند غده در پشت گردن یا برآمدگی پشت گردن ، غده در جلو گردن

تغییرات پوستی

غده دهانی

بالا آوردن خون

مشکلاتی در خوردن غذا

زخم هایی که در صورت و گردن و لب وجود دارند و بهبود نمی شوند.

گوش درد همیشگی

برای مشاهده نمونه کارها و برقراری ارتباط با دکتر رضا بدیعی ، فوق تخصص تومورهای سر و گردن ،  به سایت و پیج اینستاگرام ایشان مراجعه فرمایید.

• هجده + 8 =