توده گردن

توده گردن می تواند خطرناک باشد و بیماری های را به وجود آورد که فقط از طریق جراحی درمان شود.

جراحی توده های سر و گردن یا جراحی تومورهای سر و گردن برای درمان توده های نواحی سر و گردن انجام می شود .

برآمدگی هایی در گردن و نواحی سر وجود دارند که با درد بسیار همراه هستند و این برآمدگی های بارزترین علائم وجود توده یا تومور هستند.

علائم سرطان سر و گردن

• بالاآوردن خون
  • گوش درد مداوم
  • دشواری در بلع
  • درد شدید در نواحی سر و گردن
  • تغییر صدا

توده گردن

انواع توده های گردن

توده های خوش خیم

توده های خوش خیم اغلب نیاز به جراحی ندارند و با تحت نظر قرار گرفتن بیمار به مدت کوتاه می توان بیماری را با دارو برطرف نمود.

از نمونه توده های خوش خیم می توان توده های مادرزادی را نام برد.

توده های خوش خیم اغلب نشانه ی خاصی ندارند و فقط منجربه برجستگی ناحیه مورد می شوند.

توده های بدخیم

هنگامی که برآمدگی ها درد داشته باشند و برای بیمار مشکلاتی به وجود آورند فرد حتماً باید به جراح توده های سر و گردن مراجعه کند.

توده های بدخیم سر و گردن در اکثر مواقع نیاز به جراحی دارند.

همچنین توده های بدخیم علائم دارند و بیماران اغلب متوجه تغییراتی که در نواحی سر و گردن اتفاق می افتد می شوند.

هنگامی که به جراح تومورهای سر و گردن مراجعه می کنید با روش هایی چون آزمایش خون  ، سی تی اسکن ، سونوگرافی و روش های دیگر معاینه می شوید تا نوع تومور و پیشروی آن تشخیص داده شود.

اگر غده در جلو گردن ، توده چربی در پشت گردن و برآمدگی های دیگری در نواحی سر و گردن احساس کردید و لمس آن ها منجربه ایجاد درد شد حتماٌ به متخصص گوش ، گلو و بینی مراجعه کنید.

اگر توده های خوش خیم در مراحل اولیه درمان نشوند به مرحله بدخیم می رسند و عواملی برای مشکلات حادی مانند سرطان می شوند.

استفاده از دخانیات ، سیگار و مشروبات الکلی بیشتری عامل به وجود آمدن سرطان های دهان ، گلو، حنجره و زبان هستند.

اگر برآمدگی در نواحی سر یا گردن پس از گذشت ۱۴ روز رفع نشد برای معاینه ودرمان اقدام کنید.

برای تشخیص دقیق ، بهتر است به جراح سر و گردن مراجعه کنید.

توده های سر و گردن همیشه منجربه سرطان نمی شوند ولی چندین توده در گردن می تواند منجربه سرطان شود.

• هجده + 12 =